dimarts, 3 de maig del 2011

aviat les línies bàsiques del nostre programa de futur... orgull de ser sineuer!!!

.
.





Julià Xavier Gayà Amorós “Bielí”
nascut el 7 de juliol de 1966
restaurador de mobles
activista polític
ha participat en campanyes antimilitars i a favor de l’autodeterminació, i actualment es regidor en l’oposició

Joan Mateu Cladera “Somereta”
nascut fa 35 anys
llicenciat en filologia catalana, és professor


Marga Florit Gelabert “de can Boiret”
nascuda el 10 de juliol de 1984
llicenciada en filologia anglesa

Joan Pons Sanz
nascut el 12 de maig de 1980
professor d’autoescola
fou responsable dels joves d’Esquerra a Sineu

Marta Coll Triay
nascuda el 17 de juny de 1975
diplomada en magisteri, és mestre d’anglès
nascuda a Menorca, fa més de 10 anys que viu a Sineu

Mateu Coll Genovart “Llonguet”
nascut el 9 d’abril de 1978
jardiner
jugador de futbol a Sineu, del que n’és capità

Catalina Gamundí Perello
nascuda el 21 de juliol de 1972
administrativa
nascuda a Muro, fa más de 10 anys que viu a Sineu

Rafel Ferriol Riutort “Curolla”
nascut fa 30 anys
llicenciat en filologia catalana, és professor

Rafel Lluís Gelabert Soler “Titina”
nascut el 21 de juny de 1975
marger i comercial de telecomunicacions
activista polític
ha participat en campanyes a favor de l’autodeterminació, i en les campanyes contra l’autovia Inca-Manacor

Caterina Janer Gomila
nascuda fa 40 anys
funcionària a l’ajuntament de Llucmajor
activista política
nascuda a Palma, fa 5 anys que viu a Sineu

Maria Magdalena Alomar Vanrell “de ca s’Escolà”
nascuda el 21 de novembre de 1959
doctora en filologia, és professora
escriptora i especialista en teatre
ha publicat diversos llibres, ha estat professora a la UIB, i és membre de la junta directiva de l’Obra Cultural Balear

Miquel Puiggròs Noguera “Serigot”
nascut el 20 de setembre de 1973
postgraduat en ciències biològiques i bioquímica
activista cultural
ha estat professor de secundària, assessor en medi ambient i sanitat, periodista, i és membre de la junta directiva de l’Obra Cultural Balear i un dels coordinadors de la revista ‘díngola’

dimarts, 26 de gener del 2010

No vos fan cas...

-
S’ho passen pel forro tot...

Aquest passat divendres 22, després de tant de temps sense noticies, l’ajuntament “va convocar” la ciutadania per presentar-li en quin lloc està el municipi respecte a l’Agenda Local 21. Posem “va convocar” entre cometes perquè la majoria de la població ni se’n va assabentar. I això que en convocatòries anteriors s’havien recollit correus electrònics i números de telèfon de tots els assistents. El pla d’acció sineuer decidit pel forum ciutadà es del 2007!!!.


Recordem l’Agenda Local 21 és un programa de les Nacions Unides que fa referència al desenvolupament sostenible, i que va ser aprovada a la Cimera de la Terra (1992) celebrada a Rio de Janeiro per més de 178 governs. Una de les característiques d’aquest programa es que “la ciutadania ha de ser part activa” de les decisions preses pels governs. Recordem que la sostenibilitat afecta al medi ambient, a la salut pública, a les economies locals i a la globalització, a les cultures, a les maneres de ser, etc. i que per això es necessària la participació de tots els agents implicats (governs, ajuntaments, ciutadans).

A Sineu, aquest passat divendres, se’ns va presentar tot un caramull de projectes que teòricament ja estaven finalitzats... I la gent es va quedar estupefacte. Ja tenim un Sineu sostenible com voliem!!! Es va notar descoordinació total i falta d’interès.

Res, que si voleu més info, aquest divendres 29 a les 19:00 h es repeteix la jugada... pels que no hi vareu ser (potser perquè ni tan sols ho sabíeu).

Esquerra Sineu ja va informar al seu dia sobre tot això (feu clic aquí). Ja ha plogut!!!


Bou de ferro

Esquerra Sineu voldria saber de l’ajuntament tot sobre el bou metàl·lic instal·lat a la Plaça del Fossar. No ens oposem a aquesta escultura, del sineuer Miquel Mateu Busquets, i no entrarem ara a debatre sobre el seu valor artístic, que en té, molt o poc. El que volem saber son aspectes més relacionats amb que ens costarà (instal·lació, manteniment si n’hi ha,...), i si el lloc es definitiu (en tot cas, es apropiat el lloc?). Pensem, sense caure en sectarismes ni localismes, que una estàtua que representa un toro (figura gens autòctona nostra) podria haver estat instal·lada en un altra lloc que s’hagués contextualitzat un poc.


Diada del 31 de Desembre

Si bé en altres anys eren Esquerra Sineu i Sineuers Independents que organitzaven conjuntament algun acte que commemorava l’arribada de Jaume I a la illa, enguany l’Obra Cultural Balear ha agafat el relleu.

Una cinquantena de persones assistiren a la Festa de l’Estendard, organitzada per l’OCB Sineu, que va incloure lectura d’un manifest (elaborat pel poeta sineuer Gabriel Florit ‘Sabateret’) i de troços del Llibre dels Fets (de Jaume I), interpretació de ‘La Balanguera’ per part de la Coral Parroquial, i xocolatada per tothom.



-

divendres, 12 de juny del 2009

Esquerra avança a Sineu i a Mallorca. Gràcies, i Enhorabona a tots.




.
Tota la info sobre els resultats de les eleccions europees del passat 7 de juny, a la pàgina oficial (feu clic) del Ministerio del Interior espanyol.


Valoració a nivell d'Estat Espanyol

El PP guanya al PSOE per dos diputats (23 a 21), com era previsible. La brutal crisi econòmica que estem passant havia de perjudicar els socialistes. El PP, sense un líder carismàtic, i incapaç de derrotar els fantasmes interiors d’èpoques passades, només aconsegueix 2 eurodiputats més. Per altra banda, els ultranacionalistes d’UPyD aconsegueixen entrar al parlament d’Estrasburg (bé, deim d’Estrasburg per ser allà on celebren les sessions plenàries, però les no plenàries tenen lloc a Brusel·les). L’entrada d’UPyD es una mala noticia per tots els demòcrates, però no sorprèn després de l’ascens en altres països d’altres partits antisistema (extrema dreta,...) al parlament.

Valoració a nivell de Països Catalans

ERC ha baixat respecte als anteriors comicis. Respecte a les eleccions del 2004, a Catalunya s’ha passat de l’11’80 % al 9’21. Al País Valencià, territori hostil pels que s’estimen la terra, la baixada ha estat percentualment major. A les Illes, Esquerra s’ha mantingut (excepte a Mallorca on ha augmentat respecte a 2004). Cal dir que la coalició té representants municipals (seccions locals, regidors,...) a només una vintena de municipis i que han estat unes eleccions marcades fortament pel bipartidisme PP – PSOE. No obstant a les Illes el PP perd uns 10.000 vots, i el PSIB-PSOE uns 3.000.


Valoració a nivell de Sineu

A Sineu la coalició Esquerra-Entesa ha augmentat lleugerament respecte a les passades europees, tot i l’altíssima abstenció d’aquestes eleccions, i es consolida inequívocament com la tercera força més votada (amb més o menys un 10 % tant el 2004 com ara al 2009). Unió Mallorquina, per altra banda, s’enfonsa a Sineu, fruït de la poca feina feta o del pacte amb el PP (es simptomàtic que, a Mallorca, en canvi, puja, i es queda com a tercera força més votada).





Llocs on Esquerra-Entesa ha obtingut millors resultats:

Vilafranca (20,1 %)
Campanet (11,1 %)
Sineu (9,79 %)
Muro (8,61 %)
Bunyola (8,55 %)


El PSM, Entesa, i Esquerra

No podia faltar una referència al PSM. El PSM finalment no va voler presentar-se a les eleccions. Si bé es cert que no va voler acceptar les condicions d’Esquerra (fer una gran coalició nacionalista d’esquerres, amb Entesa, i fer-ho aplicable a les properes autonòmiques), també es cert que no va voler presentar-se totsol (hi ha sondeigs que no li eren gens favorables si es presentava sol). Era necessari aquest apunt, ja que Esquerra està plenament convençuda que només anant junts PSM, Esquerra i Entesa, es possible avançar. Potser en les properes autonòmiques haurem d’anar tots pel seu compte, si el PSM no deixa enrera les seves gelosies, i perquè no dir-ho, si Esquerra-Illes no cedeix un poc en les seves condicions. Es l'opinió de la junta local.


Incidències

A Sineu la campanya no va tenir incidències destacades. El dissabte 6 el PP deia en el seu blog que ens denunciaria perquè li haviem tapat uns cartells de propaganda. Res, cada any lo mateix. El que va succeir es que la nit de la penjada de cartells, una dotzena d’esquerrans ens vam dedicar a tapar tot el que no era d’Esquerra... jeje... òbviament es un doi: el que succeí es que el PP posà taulells seus per aferrar papers, i no els va marcar com a seus. El dissabte Rafel Gelabert i Miquel Puiggròs anaren a xerrar amb en Pere Joan Jaume (president del PP) i tot quedà aclarit, i s'acorda en properes campanyes la possibilitat de distribuir els espaïs electorals.

Per altra banda, ja passades les eleccions, les Nuevas Generaciones no aturen: en el seu blog ara es fiquen amb els Sineuers Independents, suara amb Esquerra i el PSOE.

Moltes gràcies a totes i tots els sineuers i sineueres que ens vau donar la vostra confiança. Oriol Junqueres es al parlament europeu, i no vos preocupeu que defensarà bé els interessos sineuers. Salut!!!

dimarts, 2 de juny del 2009

El Partido Popular, contra els sineuers i la seva manera de xerrar...

Comencem igual que en el post anterior: mireu la foto que acompanya aquest escrit. Algú creu que aquí hi ha 25.000 persones? Per favor, tornem a demanar-ho per si no s’ha entès la pregunta: algú creu que hi ha 25.000 persones en la foto? Es el que digué un tal Jorge Campos, un al que la vida només li ha fet pets pudents a sa cara.

Com ja va fer en la manifestació contra el mallorquí a sanitat, Diari de Balears ha fet un estudi detallat i sense possibilitat d’error de la gent que va assistir a la manifestació contra el mallorquí organitzada per Círculo Balear (un grupuscle de desadaptats a la realitat illenca per voluntat pròpia). Deim que l’estudi es sense error ja que es va fer comptant un per un els assistents: no hi pot haver error!!! Només una feinada de xinesos!!! Bé, el fet es que a Plaça d’Espanya de Palma, al final de la manifestació del PP i del Círculo Balear contra el mallorquí hi havia uns 900 manifestants que sortien a la foto. A part s’hi ha d’afegir els que no hi sortien: 25, o potser 44, o sino 372? No ho sabem. Però el cert es que... ejem. Bé, val més no dir res... No hi havia 2.500 persones, per exemple, i lo dels 25.000 sona a pel·lícula de Cantinflas.


El PP contra els sineuers

Qualsevol demòcrata hauria d’estar avergonyit de veure que, un partit que vol esborrar les seves reminiscències del passat, continua donant suport a aquells que van contra el sineuer (o català, o mallorquí, digueu-li com vulgueu). A la manifestació es van veure banderes pre-constitucionals (tanta merda amb sa constitució dels nassos, ses Nuevas Generaciones de Sineu, que propugnen la 'libertad', idò ja ho veis) i nombrosos membres de Democracia Nacional (el partit fatxa del fill d’Ynestrillas). A més, hi havia Rosa Diez (aquella que ara ha fundat UPyD i que diu que Sineu es Espanya tant si ho volen els sineuers com si no ho volen), Albert Rivera (de Ciutadan’s, aquells que ja tenen
l’anomenada de perdedors i residuals a Catalunya), Rafael Perera (l’advocat de tants corruptes), i òbviament el payaso Carlos Delgado (PP Calvià, organitzador de tot plegat).

Ramon Socias, del PSIB-PSOE, hauria d’estar empegueït d’autoritzar actes en els que es criden consignes contra els mallorquins i on es veuen banderes franquistes. De totes maneres, pel PSOE no tot acaba aquí: també haurien d’estar empegueïts de fets com el de l’Acampallengua, on les forces de l’Estat actuaren –per xuleria– contra Tomeu Martí, vicepresident de l’Obra Cultural Balear.

L’oposició sineuera, indignada

A instàncies dels Sineuers Independents, tota la oposició (Esquerra Sineu inclosa) va protestar en el passat ple (dijous 28 de maig) contra la indiferència i manca de respecte del govern municipal (PP i UM). Fins a 13 actes de plens queden pendents d’aprovar.

Eleccions a la vista

Esquerra es presenta, com sabeu, com a integrant de la llista d’Europa dels Pobles – Verds en les properes eleccions europees del 7 de juny. ERC concorre juntament amb Entesa x Mallorca, els bascs d’Aralar (on hi es representat l'expresidiari mallorquí Macià Manera), els gallecs del BNG, etc.

Part de l’executiva d’Esquerra Sineu (Rafel Gelabert, Miquel Puiggròs, Caterina Janer, Julià Gayà, i Joan M. Cladera) varen assistir aquest diumenge 31 de maig a l’acte central de campanya, un dinar on va intervenir el cap de llista Oriol Junqueras, a més de Ramón Quetglas (regidor de Muro, per Entesa x Mallorca) i Cathy Sweeney (presidenta de Plataforma Calvià per la Llengua, per ERC-Illes). Al dinar van assistir-hi unes 700 persones.

Aquest divendres 5, a Sineu, al Clàustre de Sant Francesc, Esquerra – Entesa farà el seu acte de final de campanya, amb un sopar per a tots els apoderats que diumenge vetllaran pel bon funcionament de la jornada electoral, i per tots els sineuers interessats a assistir-hi.

Recordau: el PP no es la solució, ni tampoc ho es, de cap manera, el PSOE. Ja heu vist el que va succeir a Euskadi. Esquerra segueix amb el discurs que, l’únic positiu per les Illes Balears seria PSM + Esquerra + Entesa.

Que diumenge ningú es quedi a casa. Per favor.









Moment de l'acte de diumenge a Villafranca de Bonany.

Parlament d'Oriol Junqueras, el candidat primer per Europa dels Pobles - Verds.

Parlament de Jaume Sansó, batle de Villafranca.

dijous, 2 d’abril del 2009

Els barrufets arriben a Sineu... i son d'Esquerra!!!


Quatre arreplegats fanàtics i radicals contra sa teva padrina...

Mireu la foto que acompanya aquest escrit.

Algú creu que aquí hi ha 2.200 persones? Per favor, tornem a demanar-ho per si no s’ha entès la pregunta: algú creu que hi ha 2.200 persones en la foto? Es el que posaren alguns diaris.

Bé, el fet es que uns 300 i escaig de participants van prendre dia 1 d’abril la Plaça d’Espanya de Palma. Fracàs estrepitós de la manifestació contra el mallorquí convocada per dos sindicats de personal sanitari i amb el suport del PP, de les joventuts del PP (Nuevas Generaciones) i de Falange Española. Les planes majors del PP Balears i de Falange Española assistiren a l'acte on es cridaren consignes xenòfobes contra els mallorquins.

Tot ve arrel del decret aprovat pel govern fa uns dies, i que exigeix al personal sanitari uns coneixements mínims de català per accedir a un lloc de feina. (feu clic aquí, per veure'l)

Aleshores la senyora Rosa Estaràs (aquesta vol ser la presidenta de tots els illencs?) surt i diu que no… que no cal que es metge entengui sa meva padrina quan va a sa consulta… en tot cas, que se foti sa meva padrina i entengui es castellà i xerri en castellà, que es “la lengua del imperio”. Es així, Rosa, que vols que ho escrigui?


Estem d’acord amb el PP

Esquerra Sineu està completament d’acord amb el que va decidir el PP en el seu dia.

El PP va decidir que la nostra llengua estava en inferioritat de condicions respecte a l’espanyol, i per això va promulgar la Llei de Normalització Lingüística, que per cert, dia 29 d’abril ja tendrà 23 anys (comandava aleshores l’amo en Biel, en Gabriel Cañellas). La Llei de Normalització Lingüística garanteix que les dues llengües oficials, el català (la llengua pròpia i natural d’aquí) i l’espanyol (de l’Estat Espanyol) estiguin en condicions més igualitàries, i contribuí en el seu moment a evitar la substitució de la nostra llengua per part del castellà.

No obstant el PP no fa res més que contradiure els seus propis fets. Es un partit de cada vegada més radical, i darrerament roça l’antisistema. I sempre, sempre, va contra els mallorquins. El PP es tòxic per a les illes. I així li va…

El blog de Noves Generacions de Sineu diu en el seu darrer post que estan aplegant firmes per la llibertat lingüística. Esperem que així sigui. Que el seny s’imposi i tenguem la llibertat de poder ser atesos en la llengua que desitgem. Es això, llibertat, o no es això?


Pla de carreteres

Com ja varem informar, Esquerra Sineu va presentar una moció a l’ajuntament de Sineu i una al·legació en el Consell de Mallorca, per evitar la construcció d’una Variant Sud, projectada pel PP quan governava, i que suposarà un desastre econòmic pels comerços sineuers.

Esquerra Sineu creu que només un tros d’aquesta variant seria necessari. Rebutjar tota la variant es, ara per ara, insostenible: d’alguna manera s’ha de donar sortida als camions procedents de la carretera de Petra.

(+info aquí)


Agermanament

Esquerra Sineu va proposar en el darrer ple ordinari (31 de març) iniciar els contactes i els tràmits per a agermanar Sineu i Santa Coloma de Cervelló. Santa Coloma de Cervelló és un municipi de la comarca del Baix Llobregat (al costat de Barcelona), que fa tres anys tenia una població d’uns 7.400 habitants (semblant a, per exemple, Artà).

La raó de que Esquerra Sineu proposi aquest agermanament es que Emilia Olivé Anglada, nascuda el 8 de febrer de 1909 a Santa Coloma de Cervelló, mare de Joan Aguilà Olivé, du des principis de l’any 1995 a Sineu i es ja una persona arrelada al nostre poble, amb nombrosos nets i familiars sineuers, i fa dos mesos l’ajuntament de Sineu li va fer una festa en motiu del seu centenari. Resumint, que una de les persones centenàries que haurà tingut Sineu es nascuda a Santa Coloma. Per això trobem que podria ser una oportunitat per agermanar els dos municipis: l'agermanament suposa un enriquiment mutu pels intercanvis culturals que es desprenen d'aquest.
Darrerament pel Facebook ha aparegut un barrufet sineuer, i es d'Esquerra!!! Cercau-lo!!! Es simpàtic i bona gent, i du l'alegria aferrada al cos... com Esquerra... la +útil...

yupiiiiiiiii...!!!

dilluns, 23 de març del 2009

Rubianes + esmenes al pla de carreteres + pacte preelectoral amb Entesa + etc.

.
Rubianes per sempre.

Rubianes forever. Esquerra Sineu vol aprofitar el seu bloc per retre un petit homenatge al conegut actor Pepe Rubianes, que va morir aquest passat 1 de març d’un rapidíssim càncer de pulmó (se li diagnosticà fa un any). Rubianes (Galicia, 1947 – Catalunya, 2009) destacà per la seva ironia i el seu àcid sentit de l'humor, i va ser sempre ben vist en els ambients més catalanistes i contestataris. Sempre va dir les coses pel seu nom i no es talla d’emetre frases impopulars si ell considerava que les havia d’emetre, per exemple en temes tabú com el del sexe o el de la unitat d’Espanya. Valga d’homenatge un tros de la que va potser la seva entrevista més polèmica. Descansi en pau.






Jornada de formació d’Esquerra.

Esquerra va organitzar aquest passat dissabte 14 una jornada de formació interna pels alts càrrecs i pels quadres municipals del partit. Esquerra Illes organitza freqüentment jornades de formació, de discussió i de debat, per a càrrecs de partit, militants i simpatitzants, en la seva línia de consolidació en les institucions. La jornada de dia 14, realitzada a Sineu, al Clàustre de Sant Francesc, va tenir com a objectiu l’anàlisi i el debat sobre la mobilitat a Mallorca (això es, carreteres, tramvia, metro, tren,...). Rafel Gelabert i Miquel Puiggròs, d'Esquerra Sineu, van assistir a la jornada.


Esquerra Sineu presenta esmenes al pla de carreteres.

En el ple extraordinari de dia 19, Esquerra Sineu va presentar una moció per instar a l’ajuntament a fer al·legacions a la revisió del pla sectorial de carreteres del Consell de Mallorca, pla aprovat inicialment el dia 22 de desembre de 2008. La revisió del pla es troba en el període d'informació pública, que finalitza el pròxim 30 de març. El nou pla de carreteres elimina definitivament l’Autovia Inca – Manacor del planejament futur que va dissenyar el PP, però inclou altres aspectes que es poden millorar molt.

Una de les propostes existents en el projecte tècnic aprovat inicialment fa referència a l’anomenada Variant Sud de Sineu. Aquesta nova infraestructura vol treure el trànsit pesat de dins el poble (camions, etc.), i connectar la carretera de Palma amb la de Manacor, evitant que el trànsit passi per dins el poble. Alhora, vol contribuir a desemboçar el coll que suposa la carretera de Petra arrel de la circulació de camions que van i venen de les graveres.

El projecte inicial contempla una variant que aniria des de la carretera de Palma cap a la d’Inca – Manacor, creuant les carreteres de Lloret, Sant Joan i Petra. A més, contempla la millora i condicionament de la carretera de Petra.

Esquerra Sineu considera que no serien necessaris tots els trams proposats. A més, ho considera perjudicial pels interessos econòmics del poble, en desviar el trànsit cap a fora, i evitant així l’entrada de turistes i visitants al nucli urbà, lo que pot ser nefast pels negocis. Prova d’això es el que ha succeït a Vilafranca de Bonany.

Esquerra Sineu considera que no seria necessari el tram entre carretera de Palma i de Petra, i just seria necessari el tram entre carretera de Petra i d’Inca-Manacor, juntament amb la millora i condicionament de la carretera de Petra. D’aquesta manera es donaria sortida pel tràfic pesat de camions, dirigint-lo cap a la carretera d’Inca - Manacor (i des d’aquí es fàcil la comunicació amb Palma, via autopista d’Inca). D’aquesta manera s’evitaria que potencials visitants del poble (ciclistes, turismes,...) passessin de llarg pel costat del poble, com es preveu que pot ocórrer de fer-se segons el pla sectorial planejat, i s’evitaria més consum de territori.

Per això Esquerra Sineu va presentar una moció a l’ajuntament de Sineu (feu clic per veure-la) i una al·legació al Consell de Mallorca directament (feu clic per veure-la).


Esquerra anirà amb Entesa per Mallorca a les europees.


Aquest passat dissabte 21, Caterina Janer, Rafel Gelabert, Miquel Puiggròs i el regidor Julià X. Gayà, van representar Esquerra Sineu a l’assemblea que es va fer al Club Nàutic del Port de Pollença, per acordar les aliances per a les properes eleccions europees.

Es tractava d’escollir els candidats illencs que aniran a la llista d’Oriol Junqueres a les properes eleccions europees. La primera escollida fou Cathy Sweeney, exgerent del Cofuc (Consorci pel Foment de la Llengua) i actual responsable de la Plataforma Calvià per la Llengua. Sweeney es d’origen irlandès, políglota, i prou coneguda en ambients nacionalistes i universitaris. L’altra escollit fou Andreu Bujosa, regidor d’ERC a l’ajuntament de Bunyola. Per altra banda, en l’assemblea, es va decidir d’anar plegats amb Entesa per Mallorca en aquestes eleccions. Entesa es un partit de marcat caràcter municipalista, amb regidors a diverses poblacions de la part forana (Vilafranca, Sóller,...).

Recordem que Esquerra es va consolidant sòlidament a les illes, augmentant votants i militants contínuament, amb presència a totes les institucions de les illes (govern, consell, i una dotzena d’ajuntaments) i que va aconseguir molts bons resultats en les passades europees (per exemple a Sineu aconseguí un 10 % dels vots en unes eleccions que promouen fortament el bipartidisme PP – PSOE, i quan encara no teníem representació municipal).






dilluns, 9 de març del 2009

Esquerra, el primer grup polític de Sineu a la xarxa.

imatge amb copyright
El proper cartell de campanya per les municipals? (by Massay)

Esquerra Sineu es el primer partit polític amb representació a l’Ajuntament de Sineu que té un espai propi al Facebook, i es el primer quan es fa un cerca a Google.

El Facebook es la xarxa social amb més usuaris a tot el món. Els darrers mesos ha experimentat un creixement desorbitat, molt per damunt d’altres xarxes socials (Hi5,...), i tot i les reticències inicials de molta gent a usar-lo, ara ja es una eina de comunicació més. Es com quan va posar-se de moda el mòbil, que molts es resistien a tenir-ne un, i al final van haver de sucumbir. El creixement del Facebook en uns mesos ha estat superior al que va experimentar el correu electrònic en el seu temps. Ara el Facebook es un espai utilitzat per empreses (com a eina de màrqueting o com a espai de comunicació dels seus empleats), grups socials i lobbys, partits polítics, etc. com a plataforma per créixer.

Pàgina d'accès a la xarxa social més famosa.


Per altra banda, el cercador més utilitzat, el famós Google, també dóna a Esquerra Sineu la primera posició en quant a popularitat de partits sineuers. Quan es fa una cerca a Google amb la paraula ‘Sineu’, aquest bloc que ara estàs llegint surt entre els 4 primers resultats. La segona agrupació política en ordre d’aparició ocupa el lloc 13, i es tracta dels joves del PP, les Noves Generacions de Sineu.

Breus

Calçotada a Manacor

El diumenge 8 de març, membres d’Esquerra Sineu van assistir a una calçotada organitzada per Esquerra Manacor, i que fou tot un èxit. No va faltar el vi i les gustoses botifarres. El discurs protocol·lari va córrer a càrrec del conseller d’interior de Mallorca, Joan Lladó, i del regidor d’ERC Manacor, Joan Llodrá. N’haurem de fer una enmig de Sa Plaça de Sineu...

Calçots mentre s'estaven preparant.


10.000 persones a Brussel·les

Brussel·les (Bèlgica) es la capital administrativa de la Unió Europea. Aquest passat dissabte 7 de març, una gernació de catalans, valencians i mallorquins, assistiren a aquesta ciutat a la manifestació organitzada pel col·lectiu “10mil a Brussel·les per l’autodeterminació”. L’objectiu es internacionalitzar la reivindicació dels nostres drets, reivindicacions que, massa sovint, es dilueixen a Madrid.

Foto presa del setmanari digital El Demà.



Creixement d’Esquerra Sineu

El nombre d’afiliats d’Esquerra Sineu creix. Des de l’entrada a l’ajuntament, el nombre de militants s’ha doblat. Per altra banda, també la popularitat d’aquest bloc. Si fa un any i mig teniem de l’ordre de 7 o 8 visites diàries, ara més de 25 persones entren cada dia aquí (font: Google Analytics).