Rubianes per sempre.
Rubianes forever. Esquerra Sineu vol aprofitar el seu bloc per retre un petit homenatge al conegut actor Pepe Rubianes, que va morir aquest passat 1 de març d’un rapidíssim càncer de pulmó (se li diagnosticà fa un any). Rubianes (Galicia, 1947 – Catalunya, 2009) destacà per la seva ironia i el seu àcid sentit de l'humor, i va ser sempre ben vist en els ambients més catalanistes i contestataris. Sempre va dir les coses pel seu nom i no es talla d’emetre frases impopulars si ell considerava que les havia d’emetre, per exemple en temes tabú com el del sexe o el de la unitat d’Espanya. Valga d’homenatge un tros de la que va potser la seva entrevista més polèmica. Descansi en pau.
Jornada de formació d’Esquerra.Esquerra va organitzar aquest passat dissabte 14 una jornada de formació interna pels alts càrrecs i pels quadres municipals del partit. Esquerra Illes organitza freqüentment jornades de formació, de discussió i de debat, per a càrrecs de partit, militants i simpatitzants, en la seva línia de consolidació en les institucions. La jornada de dia 14, realitzada a Sineu, al Clàustre de Sant Francesc, va tenir com a objectiu l’anàlisi i el debat sobre la mobilitat a Mallorca (això es, carreteres, tramvia, metro, tren,...). Rafel Gelabert i Miquel Puiggròs, d'Esquerra Sineu, van assistir a la jornada.
Esquerra Sineu presenta esmenes al pla de carreteres.
En el ple extraordinari de dia 19, Esquerra Sineu va presentar una moció per instar a l’ajuntament a fer al·legacions a la revisió del pla sectorial de carreteres del Consell de Mallorca, pla aprovat inicialment el dia 22 de desembre de 2008. La revisió del pla es troba en el període d'informació pública, que finalitza el pròxim 30 de març. El nou pla de carreteres elimina definitivament l’Autovia Inca – Manacor del planejament futur que va dissenyar el PP, però inclou altres aspectes que es poden millorar molt.

El projecte inicial contempla una variant que aniria des de la carretera de Palma cap a la d’Inca – Manacor, creuant les carreteres de Lloret, Sant Joan i Petra. A més, contempla la millora i condicionament de la carretera de Petra.
Esquerra Sineu considera que no serien necessaris tots els trams proposats. A més, ho considera perjudicial pels interessos econòmics del poble, en desviar el trànsit cap a fora, i evitant així l’entrada de turistes i visitants al nucli urbà, lo que pot ser nefast pels negocis. Prova d’això es el que ha succeït a Vilafranca de Bonany.
Esquerra Sineu considera que no seria necessari el tram entre carretera de Palma i de Petra, i just seria necessari el tram entre carretera de Petra i d’Inca-Manacor, juntament amb la millora i condicionament de la carretera de Petra. D’aquesta manera es donaria sortida pel tràfic pesat de camions, dirigint-lo cap a la carretera d’Inca - Manacor (i des d’aquí es fàcil la comunicació amb Palma, via autopista d’Inca). D’aquesta manera s’evitaria que potencials visitants del poble (ciclistes, turismes,...) passessin de llarg pel costat del poble, com es preveu que pot ocórrer de fer-se segons el pla sectorial planejat, i s’evitaria més consum de territori.
Per això Esquerra Sineu va presentar una moció a l’ajuntament de Sineu (feu clic per veure-la) i una al·legació al Consell de Mallorca directament (feu clic per veure-la).
Esquerra anirà amb Entesa per Mallorca a les europees.
Aquest passat dissabte 21, Caterina Janer, Rafel Gelabert, Miquel Puiggròs i el regidor Julià X. Gayà, van representar Esquerra Sineu a l’assemblea que es va fer al Club Nàutic del Port de Pollença, per acordar les aliances per a les properes eleccions europees.

Recordem que Esquerra es va consolidant sòlidament a les illes, augmentant votants i militants contínuament, amb presència a totes les institucions de les illes (govern, consell, i una dotzena d’ajuntaments) i que va aconseguir molts bons resultats en les passades europees (per exemple a Sineu aconseguí un 10 % dels vots en unes eleccions que promouen fortament el bipartidisme PP – PSOE, i quan encara no teníem representació municipal).
